26.11.05

Em diré Prozacat

Ja fa un temps que he descobert que molta gent es distreu i s’hipercomunica a través dels blocs. He passat de no saber res de blocs a seguir-ne amb interès alguns fins al punt de fer-me pesat amb comentaris, com si esperés que em fessin cas i que em tinguessin en compte.
Un dia algú em va dir quant de talent malbaratat entre els blocaires i em va fer rumiar sobre el fet d’escriure i sobre els escriptors frustrats, els escriptors exempts i desmotivats: els escriptors sense ganes d’escriure.
A mi sempre m’havien dit que havia d’escriure, que jo sóc un personatge, que tenia talent i ja veus. Mai no he escrit res i sempre he pensat que no escric perquè no tinc res a dir, però d’altra banda no paro de garlar amb tot cristu, i em comunico força bé. I la meva solitud no és la clàssica, la de manual, la de falta de copes. És una solitud moderna.
Potser tots els que escriuen als blocs pateixen o patim d’ansietat i això ens fa ser ràpids, incisius, breus, immediats, i hipercomunicats amb tota una altra gent de qui no tenim temps de valorar si ens n’agrada la veu, l’olor, o el contacte… Potser ser ansiosos i desmotivats pel contacte amb els altres fa que no escrivim. Jo de fet ni escric articles, i em conformo llegint els que altres abandonen a l’espai i imaginant –això no ho puc evitar- si amb aquell individu o indivídua m’hi avindria o no, si hi faria un cafè en alguna bar guapo del raval o si seria d’aquelles persones que un cop vistes no em motivarien gens.
No volia pensar en això sinó en el fet d’escriure i de crear. Un amic meu escriptor em va dir un dia que per escriure s’ha de ser constant i que per tant ell escrivia sempre i publicava com una fixació malaltissa sempre, encara que el que en sortís fos una puta merda. Que l’ofici d’escriptor es demostra publicant i escrivint, no pensant que un dia un hom farà una obra que capgirarà la mentalitat de mitja humanitat. Potser té raó. Però potser també té raó ell i els crítics que diuen que tot el que ell publica és això: caca literària.
Segurament el segle XXI canviarà la crítica literària i la visió que tenim de la creació artística. Aquests dies he pensat que alguns blocs tenen més qualitat literària que moltes novel.les que hi ha amuntegades en les taules de les llibreries sota l’etiqueta de novetat. I que potser el públic que ens interessa ja no és al llit, a l’autobús, al metro o en un sofà sinó davant d’una pantalla d’ordinador.

1 Comments:

Blogger AlbertJB said...

Molt bon post. Et diré el meu cas: jo escric weblog perquè la feina de la carrera que estudio no em permet escriure una novel·la. Però és cert que hi ha certa angoixa darrere un blog. Una mica de presa, no creus?

dimarts, de gener 31, 2006  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home